Efectivament,
els investigadors de la Universitat de Stanford, als EEUU, han demostrat que
l’autoconfiança –autoestima- assolida per l'alumnat, afavoreix l'obtenció de
bones notes, envers les matemàtiques, com apareix tot seguit:
Es confirma així
una llarga trajectòria investigadora -inspirada en Goleman-, segons la qual
l'equilibri emocional del subjecte estimula la intel·ligència i millora els
resultats escolars. Alguns, a aquella disposició l'hem anomenada benestar acadèmic i hem comprovat que
esdevé la variable predictora més potent dels resultats acadèmics exitosos i
això envers tot el conjunt de continguts del curriculum, no només de les matemàtiques. Aleshores fem propostes
d'intervenció, per tal d'aconseguir aquell benestar
i aplicar-lo a l'obtenció de les millors qualificacions.
És el contingut
del llibre: “Estrategias para mejorar el
rendimiento académico de los adolescentes”, de la lectura del qual es podem
extraure suggeriments i materials útils, per a la pràctica a l’aula, però també
en la intervenció tutorial i orientadora.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada