18 de març de 2018

A cau d’orella (ssshhhttt...) INVESTIGACIÓ PUNTERA




Efectivament, els investigadors de la Universitat de Stanford, als EEUU, han demostrat que l’autoconfiança –autoestima- assolida per l'alumnat, afavoreix l'obtenció de bones notes, envers les matemàtiques, com apareix tot seguit:



Es confirma així una llarga trajectòria investigadora -inspirada en Goleman-, segons la qual l'equilibri emocional del subjecte estimula la intel·ligència i millora els resultats escolars. Alguns, a aquella disposició l'hem anomenada benestar acadèmic i hem comprovat que esdevé la variable predictora més potent dels resultats acadèmics exitosos i això envers tot el conjunt de continguts del curriculum, no només de les matemàtiques. Aleshores fem propostes d'intervenció, per tal d'aconseguir aquell benestar i aplicar-lo a l'obtenció de les millors qualificacions.
És el contingut del llibre: “Estrategias para mejorar el rendimiento académico de los adolescentes”, de la lectura del qual es podem extraure suggeriments i materials útils, per a la pràctica a l’aula, però també en la intervenció tutorial i orientadora.




Cap comentari:

Publica un comentari